
ҚАБЫЛДАУ ЕМТИХАНДАРЫ
Музыка мектебіне түсуші балаларға қойылатын талаптар
Оқуға түсушілерге қойылатын жас талаптары.
Музыка мектебіндегі қабылдау сынақтары оқуға түсетін баланың жасын анықтаудан басталады. Әр түрлі музыкалық аспаптарда жаттығуды ерте жастан бастаған жөн деп болжанады. Бұл Ереже, ең алдымен, аспаптардың ерекшелігіне байланысты. Мысалы, балаларды вокал, скрипка немесе фортепиано сыныбына қабылдау 6-8 жастан бастап мүмкін болады, ал үрмелі аспаптарда, гитарада, қазақ халық аспаптарында ойнауды үйренудің жасы баланың физикалық деректеріне байланысты 9 жастан 12 жасқа дейін өзгеруі мүмкін.
5 жылдық оқу курсында (үрмелі, халық аспаптары) оқушылар 10-11 жастан бастап, яғни жалпы білім беретін мектептің төртінші сыныбынан бастап оқи бастайды. Бүгінгі таңда балаларды 6-7 жастан бастап блок-флейтада оқыту, содан кейін оларды басқа үрмелі аспаптарға көшіру жиі қолданылады. Бұл бастама кларнет, труба немесе саксофон ойнай бастаған 10-11 жастағы балалардың сольфеджио, музыканың қарапайым теориясы туралы қажетті білімі бар және таңдалған аспабында ойнаудың негізін қалайтындығына ықпал етеді. БММ-не түсу кезінде қабылдау сынақтарына кәсіби жарамсыздығының айқын көрінген сыртқы белгілері бар балалар жіберілмейді. Үрмелі аспаптарға қабылдау кезінде міндетті түрде дене тұрпатына, тістеріне, еріндеріне, сондай-ақ тыныс алу жолдарының созылмалы ауруларының болмауына назар аударады.
Фортепиано, вокал, халық аспаптары, соқпалы аспаптар класына түскен кезде баланың физикалық жағдайына қандай да бір ерекше талаптар қойылмайды. Бұл жағдайда қабылдау сынақтары кезінде эмоционалды және көркемдік компонентке баса назар аударылады.
Бірақ 3-5 жастағы балалар, егер сіз олардың музыкалық есту қабілетін тексеремін деп талап қойсаңыз, бұл жастағы бала оған құлақ түрмейді. Сарапшылардың пікірінше, бұл жаста балалардың нақты музыкалық мүмкіндіктерін бағалау әлі мүмкін емес. Сонымен қатар, ең кіші оқитын музыка мектебінің дайындық сыныбында да табандылық қажет: сольфеджио сабағы шамамен бір сағатқа созылады, осы уақыт ішінде балалар сыныптарда отырады, мұғалімдерді тыңдайды, ал үй тапсырмасы ретінде бемольдарды, диездар және музыкалық желіні дәптерлеріне мұқият жазылады. Сондықтан мұндай балаларға әлі де өсіп, екі жылдан кейін оралу ұсынылады.
Қабылдау комиссиясының талаптары.
«№10 Балалар музыка мектебі» МКҚК-ға қабылдау мектеп тарификациясымен белгіленетін және Алматы қаласы Білім Басқармасы бекітетін бақылау сандары негізінде мектеп жасайтын және бекітетін жылдық қабылдау жоспарына сәйкес жүзеге асырылады. Мектепке түсу құқығын Қазақстан Республикасының азаматтары пайдаланады. Қазақстан Республикасының аумағында тұратын шетелдік азаматтар мектепке жалпы негізде қабылданады.
Музыка мектебіне оқушыларды қабылдау ата-аналардың өтініші бойынша конкурстық негізде жүргізіледі. Музыка мектебіне түсу үшін баланың музыкалық қабілеттерін тексеру жүргізіледі. Қабылдау тыңдауларын өткізу тәртібі мен мерзімдері, оқуға түсушілерге қойылатын талаптар мектеп жарғысында айқындалады, мектептің педагогикалық кеңесі бекітеді.
Қабылдау емтихандары тамыз айында өткізіледі. Қабылдау комиссиясы, оның жұмыс регламенті мектеп директорының бұйрығымен тағайындалады және анықталады.
Жаңа оқу жылына мектепке қабылдау үшін мектеп директоры қабылдау комиссиясын құру туралы бұйрық шығарады, оған бөлім меңгерушілері тағайындалады. Құжаттаманы жүргізу үшін қабылдау комиссиясының төрағасы мен хатшысы тағайындалады.
Қабылдау комиссиясының жұмысын мектеп директоры немесе оның орынбасары басқарады.
Қабылдау комиссиясының жұмыс кестесі алдын-ала жасалады, ол қабылдау сынақтарының белгілі бір күндерінде жұмыс істейді.
№10 БММ оқуға түсу үшін оқуға түсетін баланың ата-аналары белгіленген нысан бойынша мектеп директорының атына өтініш бланкісін толтырады. Өтініште сондай-ақ бала келіп түсетін бөлім немесе аспап көрсетіледі.
Ата-аналардан өтініштерді қабылдауды мектеп директорының бұйрығымен тағайындалатын кезекші оқытушы жүзеге асырады. Ата-аналардан өтініш қабылдау кезінде баланың тыңдау (тестілеу) күні белгіленеді. Көрсетілген уақытта қабылдау комиссиясының жұмыс сағаттарында баланың музыкалық тестілеуі өтеді, онда оның музыкалық деректері анықталады, олар 5 (бес балдық) жүйе бойынша бағаланады.
Қабылдау комиссиясының мүшелері тыңдау нәтижелері бойынша дайындық немесе 1-сыныпқа түсушілерді анықтайды (ҚР Білім және ғылым министрінің 29.12.2011 ж. № 543 бұйрығымен бекітілген Үлгілік оқу жоспарларына сәйкес).4 " Негізгі оқу курсына дайындалу үшін 5 жастан 10 жасқа дейінгі балалар Балалар музыка мектептерінің дайындық топтарында оқи алады...") және оқыту үшін өтініште көрсетілгеннен басқа бөлім немесе аспап ұсына алады.
Оқуға түсушілерге қойылатын жалпы емтихан талаптары:
Музыка мектебіне дәстүрлі қабылдау сынақтары балалардың музыкалық қабілеттерін анықтауға бағытталған. Дәстүрлі әдістемені ұстана отырып, БММ-ге түсетін балаға оқуға түсушінің музыканы үйренуге жарамдылық дәрежесін анықтау үшін кейбір тапсырмаларды орындау ұсынылады: фортепианода оған берілген жеке дыбыстарды немесе әуендерді дауыспен қайталау, ән айту және берілген ырғақты ритмді соғу. Осы тапсырмаларды орындағаннан кейін қабылдау комиссиясы оқуға түсушінің музыкалық қабілеттерінің деңгейі туралы қорытынды жасай алады деп болжанады.
Мысалы, балаға өзі білетін әнді айту ұсынылады. Егер ол әнді дұрыс, интонациялық таза орындаса, бұл оның музыкалық есту қабілетінің бар екендігін көрсетеді. Алайда, тәжірибелі мұғалім дәл емес ән айту әрдайым музыкалық есту қабілетінің жоқтығын білдірмейді. Бала, мысалы, оны жалған орындауда естіген болса, әнді дұрыс жаттай алмайды. Мүмкін, бала дауыстық дағдылардың болмауына байланысты оның ішіндегі дыбыстарды жай ғана қайталай алмайды. Қабылдау комиссиясы оған не істей алмайтынын, музыка мектебінде нені үйренгісі келетінін жасауды ұсынады.
Оқуға түсушіге келесі дәстүрлі міндет-фортепианода ойналған дыбыстарды дауыспен қайталау. Дауыспен қайталау үшін балаға алдымен кең интервалдар (терция, кварта, квинта) қашықтықта орналасқан дыбыстар беріледі, оларды біртіндеп тон мен жартылай тонға дейін азайтады (үлкен және кіші секундалар). Оқытылмаған есту қабілеті бір-бірінен үлкен қашықтықта орналасқан дыбыстарды ажырату оңайырақ екендігі байқалды. Сондықтан, егер бала дауыста дыбыстарды жарты тон қашықтықта еркін интонацияласа,онда оның дыбыстық және жоғары есту қабілеті жақсы. Алайда, дауыстың, байламдардың жабылмауы, мутация (ұлдарда) салдарынан балалардың дауысы жоқ кездер болады. Содан кейін сіз әуенді фортепианода ойналған дыбысты тыңдауға және есте сақтауға, содан кейін оны пернетақтадан табуға шақыра аласыз. Бірақ бірінші және екінші жағдайда да, егер емтихан тапсырушы мұғалімнің өзі дыбыстарды шырқаса, балаға тапсырманы орындау оңайырақ болады. Бұл балалардың босатылуына, еркін сезінуіне және музыкалық деректерін әлдеқайда толық көрсетуге көмектеседі.
Гармоникалық есту қабілетін тексеру үшін балаға бір уақытта фортепианода орындалатын үндестік — интервал немесе аккордта қанша дыбыс еститінін анықтау ұсынылады, содан кейін оларды кезекпен дауыспен қайталаңыз. Бұл әдісті тек есту қабілеті жақсы балаларға қолдануға болады және балалар музыка мектебіне қабылдау кезінде міндетті болып саналмайды.
Музыкалық есте сақтау қабілетін анықтау үшін бала фортепианода кішкентай әуезді фраза ойнайды. Әуен қарапайым, үйлесімді тұрақты және көлемі екі тактіден аспауы керек. Түсушіден оны дауыспен есте сақтау және көбейту қажет. 6-7 жастағы үміткерлердің жасын ескере отырып, балалар әрдайым мұндай тапсырманы сәтті орындай бермейді, бірақ олар есте сақтау мүмкіндіктері туралы айтатын көлемді өлеңдерді сенімді оқи алады.
Мұғалімнің міндеті-музыкалық есте сақтау қабілетін дамыту.
Баланың ырғақты қабілеттерін анықтау үшін оған қарапайым, бірақ ырғақты жарқын сөйлемді тыңдауға рұқсат етіледі және оның қол шапалақтап, музыкалық ырғағын ойнатуды сұрайды. Дәл сол тапсырманы фортепианода әуенді орындамай-ақ орындауға болады, алдымен мұғалім, содан кейін қарапайым ырғақты ритмді қабылдайтын бала үстелге қарындашпен шапалақтайды немесе түртеді. Көптеген мұғалімдер ырғақты экспрессивті музыкалық фразаны дәл ойнағанды жөн көреді, өйткені қабылдау комиссиясы балада ырғақ сезімін емес, музыкалық ырғақ сезімін анықтаған жөн.
Дайындық немесе музыкалық дайындығы жоқ
1-сыныпқа түсушілерге қойылатын талаптар
Музыкалық дайындықсыз оқуға түсетін әрбір балаға:
- үйде дайындау және Комиссияға сүйемелдеусіз кез-келген әнді айту
- оқытушы ұсынған әуенді дауыспен қайталау:
- оқытушы ұсынған ырғақты қайталау
- өлеңді мәнерлеп айту.
Тыңдауда комиссия бағалайды:
- орындалатын әндегі интонация тазалығы;
- музыкалық-есту деректері: ұсынылған әуенді дәл қайталау
- ырғақ сезімі: мұғалім ұсынған ырғақты үлгіні дәл қайталау;
- музыкалық есте сақтау: алғашқы ойнаудан кейін әуен мен ритмикалық үлгіні дәл қайталау
- мәтінді мәнерлеп түсіну.
Дайындық бөлімінен кейін музыкалық аспаппен 1-сыныпқа түсушілерге қойылатын талаптар.
1-сыныпқа түсуші бағдарламаны белгілі бір қарқынмен, нақты ырғақты ұйымдастырумен, штрих-сенімділікпен сенімді орындауы керек.
Комиссия бағалайды:
- Оқытудың бастапқы сатысындағы орындаушылық аспапты сауатты қою.
- Дұрыс отыру, қойылым.
- Артикуляция (саусақтардың жұмысы).
- Мәнерлі орындау, мағыналы фраза.
- динамика.
Басқа мектептен ауыстыру бойынша бала түскен кезде:
Түсу емтиханынан өту үшін сізге аударма құжаттарын ұсыну қажет: жеке ісі. Емтихан кезінде бала бағдарламаны орындауы керек:
Фортепиано бөлімі-этюд, полифония, пьеса немесе үлкен форма;
Скрипка бөлімі-пьеса және үлкен форма;
Вокал бөлімі-екі түрлі сипатты ән;
Халық аспаптар бөлімі – гамма және пьеса;
Үрмелі аспаптар бөлімі-екі түрлі сипатты пьеса;
Гитара бөлімі-екі түрлі пьеса.
Сольфеджио бойынша: бастауыш сыныптарға арналған ауызша диктант, жоғары сыныптарға арналған жазбаша диктант, парақтан оқу, интонациялық жаттығулар, БММ оқушыларына арналған сольфеджио бойынша бағдарлама ішінде интервалдарды, аккордтарды есту арқылы талдау.
Оқушылар көрсетілген білім мен дағдылардың деңгейіне сәйкес келетін бос орын болған жағдайда мектепке қабылданады.
Қабылдау сынақтарының ұсынылған талаптары, әрине, балалар музыка мектебіне түсетін балалардың жеке ерекшеліктері мен дайындық дәрежесін ескере отырып, біршама өзгеруі мүмкін.
Қабылдау сынақтары аяқталғаннан кейін қабылдау комиссиясы отырысқа жиналады, онда мектепте оқуға ұсынылған оқушыларды алдын ала қабылдау өтеді.
Оқушыларды музыка мектебіне қабылдауын Қабылдау комиссиясының шешімі, оқушыларды тіркеу негізінде 26-31 тамыз аралығында оқу бөлімі бойынша бұйрықпен жүргізіледі.
Музыка мектебіне түсу кезінде оқушылар қабылдау туралы өтінішпен қатар мыналарды ұсынады
1. медициналық мекеме берген денсаулық жағдайы туралы және қосымша білім беру мекемесінде оқуға қарсы көрсетілімдердің жоқтығы туралы медициналық анықтама,
2. туу туралы куәліктің көшірмесі.
3. фотосурет 3*4;
4. папка, файл.
Оқушылардың ата-аналары (заңды өкілдері) мектеп әкімшілігімен мектептің қосымша білім беру саласында білім беру қызметтерін ұсынуы туралы шарт жасасады. Оқу жылының 10 қыркүйегіне дейін мектептің оқу бөліміне құжаттарын ұсынбаған оқушылар автоматты түрде оқудан шығарылады.
Қабылдау комиссиясының жұмысы бөлімдерге сәйкес қабылдау сынақтарының арнайы кітаптарында ресімделеді және оқу бөлімінде сақталады.
Мектепке қабылдау емтихандарын тапсырған, бірақ конкурстан өтпеген балалар кандидат болып саналады. Дайындық, 1-сыныпқа қабылдауға ұсынылған бала келмеген жағдайда, үміткерлер ұсынылған тізімде көрсетілген тәртіппен, яғни балл бойынша оқушы мектепке қабылданады.
©Все права защищены.